صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: گل یاس

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 282
بازدید کل : 55824
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1




سفارش کد بارشی
ابزار حدیث

دریافت کد ساعت

سفارش کد بارشی







پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی:
امواج نشاط آفرین «ما می‌توانیم» را تقویت کنید/ چرخه پیشرفت علمی کشور کند نشود/ انفعال در مقابل فرهنگ مهاجم خسارت‌بارترین نوع برخورد است (۱۳۹۲/۰۹/۱۹ - ۱۱:۵۱)
 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، با تبیین اهمیت حیاتی مقوله فرهنگ و جایگاه شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ ضمانت اجرای مصوبات این شورا؛ وظایف نظارتی و هدایتی دستگاهها در مقوله فرهنگ؛ ضرورت برخورد حکیمانه با پدیده های فرهنگی، استمرار پیشرفت علمی در دانشگاهها؛ تدوین مبانی تحول علوم انسانی، و صیانت از زبان زیبای فارسی، نکات مهمی را بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای اولین نکته سخنان خود را به موضوع اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه اختصاص دادند و با اشاره به شخصیت و سوابق فرهنگی روسای سه قوه و همچنین اکثریت اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی بعنوان دردمندان عرصه ی فرهنگ، گفتند: بر همین اساس از این شورا انتظار می رود اهتمام و تلاش بیشتری برای برجسته کردن موضوع فرهنگ در جامعه و رساندن آن به جایگاه واقعی، به خرج دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگ و ارزشهای فرهنگی، هویت و روح یک ملت است، خاطر نشان کردند: فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره با تأکیدهای قبلی مبنی بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای همه موضوعات و مسائل مهم در عرصه های مختلف افزودند: برخی اوقات ممکن است، تصمیم گیری ها و مصوّبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی علمی، تبعات منفی فرهنگی در جامعه بوجود آورد که دلیل آن نبود پیوست فرهنگی است.
ایشان تأکید کردند: برای فعالیتهای فرهنگی، برنامه ریزی ضروری است و نمیتوان انتظار داشت که فرهنگ کشور اعم از فرهنگ عمومی، فرهنگ نخبگان و فرهنگ دانشگاهی، به خودی خود پیش برود.
رهبر انقلاب اسلامی از این نکته وارد موضوع لزوم نظارت و هدایت دولت درخصوص  مسائل فرهنگی شدند و خاطر نشان کردند: دستگاههای مختلف در قبال جریان فرهنگ عمومی کشور مسئولند.
حضرت آیت الله خامنه ای هدایت و نظارت در مسائل فرهنگی را همچون مراقبت باغبان از گلهای زیبا دانستند و گفتند: کندن علف های هرز در یک بوستان به معنای رشد گلها و استفاده طبیعی آنها از آب و نور و هواست.
رهبر انقلاب اسلامی حساس بودن و مقابله با مسائل مخرّب فرهنگی را از وظایف نظارتی حکومت دانستند و افزودند: همه ما در قبال مسائل فرهنگی و فرهنگ عمومی کشور مسئولیت شرعی و قانونی داریم.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگ همواره متکی به حضور مردم است، افزودند: سپردن مسائل فرهنگی به مردم نافی وظیفه نظارتی و هدایتی دولت نیست و حضور حکومت و دولت در عرصه فرهنگ نیز به معنای سلب حضور مردم نمی باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی اظهارات غیر مسئولانه در خصوص لزوم آزادی های فرهنگی همچون غرب، خاطر نشان کردند: چرا هنگامی که غربی ها بر مسائل غیر معقول و انحرافی همچون اختلاط زن و مرد با عنوان تساوی زن و مرد، یا سبک زندگی خود با عنوان پیشرفت و تجدد لجاجت دارند، ما بر ارزشهای والای فرهنگ خود اصرار نداشته باشیم؟
جایگاه و اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ابتکارات با برکت امام خمینی (ره) بود که عالی ترین و بهترین مرکز فرهنگی کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای، حضور مسوولان ارشد و همچنین حضور چهره های تأثیرگذار علمی و فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی را مهمترین نقطه قوت این شورا دانستند و تأکید کردند: همین مساله موجب می شود که موضوع فرهنگ کشور، تابع بالا و پایین شدن جریانات سیاسی نباشد و حرکت فرهنگی کشور ضمن برخورداری از ثبات، از روزمره گی خارج شود.
ایشان افزودند: یکی از مسائل مهم در شورایعالی انقلاب فرهنگی این است که اعضای شورا، جایگاه و تأثیرگذاری آن را به عنوان مرکز اصلی سیاستگذاری فرهنگی کشور باور داشته باشند.
ایشان حضور مستمر اعضاء و تعطیل نشدن جلسات شورا را بسیار ضروری برشمردند و افزودند: شورایعالی انقلاب فرهنگی به مسائل زیرساختی و اساسی بپردازد و از ورود به جزئیات پرهیز کند.
رهبر انقلاب اسلامی سومین نکته خود را به ضمانت اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی اختصاص دادند و گفتند: مصوبات شورا حتماً اجرا شوند.
رهبر انقلاب اسلامی حضور رئیس قوه مجریه، رئیس قوه مقننه و قانونگذاری و وزرا و مسئولان را ضمانت اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی دانستند و خاطرنشان کردند: اسناد بسیار مهم و خوبی همچون نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش، سند دانشگاه اسلامی، و سند راهبردی نخبگان باید اجرایی و عملی شوند و خودِ شورا نیز بر نحوه اجرای آنها نظارت داشته باشد.
واقعیتی به نام تهاجم فرهنگی، چهارمین نکته ای بود که رهبر انقلاب توجه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را به آن جلب کردند.
ایشان با اشاره به سخنان چهره های فرهنگی و سیاسی کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی درباره تهاجم فرهنگی آمریکا علیه سایر فرهنگها افزودند: واقعیتی که سالها قبل، آن را گوشزد می کردم هم اکنون، عینیات انکار ناپذیری یافته است.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس یک واقعیت دیگر را مورد اشاره قرار دادند: «فعالیت حداقل صدها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی در جهان با هدف مشخص تأثیرگذاری بر ذهن و رفتار ملت ایران».
ایشان برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازیهای وارداتی را از جمله مصداق هایی خواندند که در ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تأثیرگذاری میکند.
رهبر انقلاب کار و ابتکار را اساس برخورد حکیمانه با مقوله تهاجم فرهنگی دانستند و تأکید کردند: باید با تلاش مبتکرانه به مقابله با این مقوله پرداخت که در این زمینه مسئولیت صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سنگین است.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه به وزارت ارشاد توصیه موکد کردند: تولید کتاب، ترجمه کتاب های مفید، تولید فیلم های سینمایی جذاب با تکیه بر ظرفیت های بالای ساخت فیلم، تولید بازی های رایانه ای مفید، ترویج بازی های پر تحرک و تولید اسباب بازی های معنا دار و جذاب را در دستور کار قرار دهد.
رهبر انقلاب ، رصد و شناخت دقیق پدیده های نوظهور تهاجم فرهنگی را قبل از ورود به ایران ضروری دانستند و خاطر نشان کردند: دیر فهمیدن و دیر جنبیدن مشکل آفرین است بنابراین باید به موقع و حکیمانه برخورد کرد.
ایشان در تبیین برخورد حکیمانه خاطر نشان کردند: گاه باید از نفوذ پدیده ها، کاملا جلوگیری کرد اما برخی پدیده ها را میتوان پذیرفت و یا اصلاح کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان آخرین نکته در بحث تهاجم فرهنگی، انفعال و موضع دفاعیِ صرف در مقابل فرهنگ مهاجم را، بدترین و خسارت بار ترین نوع برخورد خواندند و خاطر نشان کردند: مواضع تهاجمی نیز در برخی موارد لازم است اما به هر حال در هر شرایط باید حکیمانه و با فکر عمل کرد.
رهبر انقلاب سپس در پنجمین نکته از سخنان خود رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را به توجه کامل به ضرورت استمرار پیشرفت علمی در دانشگاهها و مراکز پژوهشی فراخواندند.
ایشان شتاب فراوان علمی کشور و پیشرفتهای علمی یک دهه اخیر را واقعیت مبارکی خواندند که مخالفان ایران نیز به آن اذعان کرده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری سخنان رئیس جمهور در همین زمینه، همه مسئولان کشور به ویژه وزیران آموزش عالی و بهداشت و درمان را موظف کردند همه تلاش خود را بکار گیرند تا چرخه پیشرفت علمی کشور کند نشود و هر روز توسعه و سرعت بیشتری یابد.
ایشان افزودند: واقعیتی به نام «ما می توانیم» در روح جوانان کشور موج می زند، این امواج نشاط آفرین را تقویت کنید تا به یاری پروردگار رسیدن کشور به قله های علمی و مرجع شدن علمی ایران و برپایی تمدن نوین اسلامی، تحقق یابد.
رهبر انقلاب اسلامی یک توصیه بسیار مهم دیگر هم داشتند و آن اینکه: دانشگاهها به هیچ دلیلی جولانگاه جریانهای سیاسی نشود چرا که اینکار جلوی رشد و شتاب علمی را می گیرد.
ایشان خاطرنشان کردند: همچون گذشته اعتقاد داریم جوان به ویژه جوان دانشجو موتور محرک تحولات سیاسی اجتماعی است اما این مسئله با تبدیل دانشگاه به محل جولان جریانهای سیاسی کاملاً متفاوت است.
ششمین نکته سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراز یک نگرانی شدید و دغدغه عمیق بود: «نگرانی از بی توجهی به زبان فارسی و تهاجماتی که به این زبان می شود».
ایشان با انتقاد از کاربرد تعابیر بیگانه در مواقعی که لغت فارسی وجود دارد افزودند: متأسفانه کار به جایی رسیده است که برخی از به کار نبردن اصطلاحات فرنگی احساس خجالت می کنند و نامها و تعابیر بیگانه در مسائل مختلف و حتی در مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان در حال گسترش است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن مقابله حکیمانه با هرگونه تضعیف و معارضه با زبان عمیق و زیبای فارسی، برای تقویت، گسترش و تحکیم زبان فارسی در همه زمینه ها، تلاش ملموس و مجدانه ای انجام دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان، وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه علوم انسانی را یادآور شدند و افزودند: شورا، به عنوان اساسی ترین کار، به تدوین مبانی علمی و فلسفی تحول علوم انسانی اقدام کند.
رهبر انقلاب در آخرین نکته، ضرورت توجه به آسیبهای اجتماعی و علل فرهنگی آن را خاطرنشان کردند و افزودند: ریشه یابی و بررسی راه حلهای مسائلی همچون طلاق، فسادهای مالی و بزهکاری مورد توجه شورا قرار گیرد.
ایشان در زمینه مسائل اجتماعی، افزایش سن جمعیت کشور را خطری واقعی برشمردند و افزودند: مسئولان مقابله با کاهش جمعیت جوان کشور را جدی بگیرند و برای آن راه حلهای به موقعی ارائه دهند.
رهبر انقلاب در این دیدار همچنین یاد مرحوم دکتر حسن حبیبی را گرامی داشتند.
قبل از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، شورایعالی انقلاب فرهنگ را بالاترین نهاد سیاستگذاری فرهنگی کشور خواند و گفت: اگر دولت قصد داشت بهترین مشاوران فرهنگی را برگزیند، نمی توانست بهتر از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی را انتخاب کند.
آقای روحانی با اشاره به مصوبات بسیار موفق شورا بویژه درخصوص تولید علم و فناوری تأکید کرد: دولت مصمم است اقدامات مجدانه ای را برای تکمیل چرخه علم و فناوری در کشور و تولید ثروت از علم و افزایش قدرت ملی، انجام دهد.
رئیس جمهور با تأکید بر عزم دولت برای اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: از جمله اسناد شورا، سند مربوط به نخبگان است که دولت برای اجرایی شدن آن و حمایت از شرکتهای دانش بنیان اقدام خواهد کرد.
آقای روحانی یکی از رویکردهای دولت را تهیه پیوست فرهنگی برای مسائل اجرایی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دانست و با اشاره به اهتمام دولت برای صیانت از باورهای دینی و اخلاقی، افزود: ما معتقدیم باورهای دینی باید در کنار عقلانیت و اعتدال، از افراطی گری و خرافه گرایی و شعار زدگی فاصله بگیرد.
رئیس جمهور با اشاره به نقش مردم در مسائل فرهنگی و همچنین وظیفه نظارتی شورایعالی انقلاب فرهنگی، موضوعات نهاد خانواده و آموزش و پرورش را دارای اهمیت ویژه برشمرد و تأکید کرد: اصلاح فرهنگ عمومی جامعه از طریق فرهنگ سازی در خانواده ها و مدارس امکان پذیر است.
 



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط گل یاس در یک شنبه 8 دی 1392


وای اگر خامــــنه ای حـــُـــکم جهادم دهد

 

 


خامنه اي حسين دوران بــُــــود

دشمن او مصداق شيطان بــُــــود

        

 

 

مثلث شوم و پلـــــيد ابليس

آمريکا و اسرائيل و انگلــــيس



ای دشمنان ، ای ابلیس صفتان ، ای شیطان منشان

به هوش باشید که ما امت مسلمان ایران اسلامی در برابرتان می ایستیم

تحریم ها را زیاد کنید ، دشمنی هایتان را بیشتر کنید

ما قـــــــــــــــــــوی تر می شویم

بکــــــُــــــشید ما را ، ملت ما بــــــــیدار تر می شوند

ما از تحریم هایتان نمی ترسیم

ما از دشمنی های شما نمی ترسیم

ما به استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی رسیده ایم

ما رهــــــــــــــبری داریم که حسین زمانه است

ما به پیروی از رهبرمان با بصیرت و اقتدار،

در مقابل شما دشمنان می ایستیم

  وای اگر خامــــنه ای حـــُـــکم جهادم دهد 

 



نوشته شده توسط گل یاس در شنبه 21 بهمن 1391


 

دجال آخرالزمان
جمعه 23 آذر 1398
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

دوستان عزیز دوست دارم عکس بچه ای رو بذارم تو ویلاگ که به عقیده ی

اسرائیلی ها دجال است اما مطمئنم با دیدین عکس دیگه به وبلاگ نمیاد.

 

پنج شنبه 23 آذر 1398
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

واژه المسیح الدجال (در عربی به معنی مسیح دروغین) ۴۰۰ سال پیش از اسلام برای ترجمه (Mšīḥā Daggālā) از سریانی به عربی استفاده شده‌است؛ که معادل یونانی آن (antichristos) و معادل فارسی آن ضدمسیح است.[۱] در روایات اسلامی دجال در آخرالزمان و پیش از قیام مهدی از شرق و احتمالاً از خراسان ظهور می‌کند.[۲] او با انجام کارهای شگفت‌انگیز و معجزاتی جمع زیادی از مردم را می‌فریبد. دجال در اورشلیم ادعای خدایی می‌کند و سرانجام پس از حکمرانی به مدت چهل روز یا چهل سال به دست عیسی مسیح یا مهدی یا هر دوی آنها به هلاکت می‌رسد.

 

دجال در مسیحیت

صلیب پطرس (صلیب وارونه) اغلب به عنوان نماد دجال شناخته می‌شود.

عبارت دجال در عهد جدید چندین بار تنها در رساله یوحنا آمده‌است. و مقصود کسی است که با مسیح مقاومت یا ضدیت می‌کند. و مدعی آن باشد که خود در جای مسیح است.[۳]

در نامه اول یوحنا آمده‌است: دروغگو کیست جز آنکه مسیح بودن عیسی را انکار کند آن دجال است که پدر و پسر را انکار می‌نماید. باز در همان رساله آمده‌است: «شنیده‌اید که دجال می‌آید الحال هم دجالان بسیار ظاهر شده‌اند و از این می‌دانم که ساعت آخر است.» در جای دیگر در همان رساله می‌گوید: «و هر روحی که عیسی مجسم شده را انکار کند از خدا نیست و اینست روح دجال که شنیده‌اید که او می‌آید و الان هم در جهان است.»[۴] برخی از علمای مسیحی از جمله صاحب قاموس کتاب مقدس دجال را اسم عام می‌داند و به تصور وی مراد از دجال و دجالان کسانی هستند که مسیح را تکذیب کنند و این معنا از عبارات انجیل نیز استفاده می‌شود. همچنین گفته شده دجال یا ضد مسیح شخصی است که در آخرالزمان قیام کرده و مسیح، رجعت کرده او را از پای در خواهد آورد.[۵]

دجال در اسلام

در روایات اسلامی و روایاتی منتسب به محمد، پیامبر مسلمانان، یکی از نشانه‌های دوران ظهور و آخر الزمان خروج دجال است. ظهور دجال از نشانه‌های برپایی قیامت دانسته شده‌است. دجال فردی با یک چشم و صورتی کریه و موهایی تابداراست که بر پشانیش کلمه کفر حک شده است. دجال در آخرالزمان و پیش از قیام مهدی از شرق و احتمالا از خراسان خروج می‌کند. او انجام کارهای شگفت‌انگیز و معجزاتی جمع زیادی از مردم را می‌فریبد. دجال در اورشلیم ادعای خدایی می کند. او سرانجام پس از حکمرانی به مدت چهل روز یا چهل سال به دست عیسی مسیح یا مهدی یا هر دوی آنها به هلاکت می‌رسد. تا زمان ظهور دجال او در جزیره ای در اقیانوس هند به سر می برد که از آن صدای موسیقی به گوش می‌رسد. روایات دیگری وجود دارد که در کوهی در جزیره‌ای در بند است و اهریمنان به او غذا می‌رسانند.[۲]

دجال در روایات اهل تسنن

قسمت عمده روایات در مورد دجال را «احمد حنبل»در کتاب «مسند»و «ترمذی»در «صحیح»خود و «ابن ماجه»در «سنن»و «مسلم» در «صحیح» و «ابن اثیر»در«نهایه»از عبدالله بن عمر و ابوسعیدخدری و جابر ابن عبدالله انصاری نقل کرده‌اند.

«صائد بن صید» که در زمان محمد می‌زیسته و محمد او را از مصادیق دجال معرفی کرده‌است و چون بعداً از خروج دجال در آخرالزمان نیز خبر داده بعضیها گمان کرده‌اند دجال موعود همان «صائد بن صید» است و در نتیجه به زنده ماندن و طول عمر او قائل شدند.

بعضی از نویسندگان اسلامی نیز با توجه به ریشه لغت «دجال» آن را منحصر به یک فرد بخصوص نمی‌دانند بلکه آن را عنوانی می‌دانند کلی برای افراد پر تزویر حیله گر و حقه باز که برای فریب مردم از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند. دجال شخصی است که حق را با باطل آمیخته و از حق برای راهبرد اهداف شیطانی خود استفاده می‌کند.

دجال در روایت‌های شیعه

در روایت‌های شیعه نیز گفته‌های زیادی در مورد دجال به چشم می‌خورد و اینچنین گفته شده آست که وی در زمانی که مردم گناهان زیادی را انجام دهند و نیکی را بد و بدی را نیک بدانند، ظهور خواهد کرد.

از محمد درباره وی چنین گفته شده:[۶][۷]

خداوند هیچ پیامبری را به رسالت برنگزید مگر آنکه قومش را از دجال ترسانید و خداوند آن را تا به امروز بر شما تاخیر انداخته و اگر امر بر شما مشتبه شد بدانید که پروردگار شما یک چشم نیست و دجال بر الاغی که فاصله دو گوشش یک

میل

است خروج می‌کند و بهمراهش بهشت و دوزخ و کوهی از نان و نهری از آب است و بیشتر پیروانش یهود و زنان و اعرابند و به همه کرانه‌های زمین بجز

مکه

و

مدینه

و حومه این دو شهر، گذر می‌کند

جمعه 24 آذر 1391
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


 

دجال

 

 

 

 

اميرالمومنين علي(ع) فرمودند: دجال (صائد بن الصيد) مي باشد از اصفهان و از دهي كه بيهوديه نام دارد خروج مي كند (بحارالانوار ج13 / ص482).

 

 

 

 

دجال خطرناك ترين دشمن اسلام است و تاريخ اديان تا كنون چنين دشمني به خود نديده است.
دجال ازنظر لغوي به معناي دروغگو، حيلت باز و مكرورز مي باشد.
طبق روايات دجال در غروب همان روزي كه صيحه آسماني جبرئيل بلند مي شود و مي گويد حق با علي و اولاد علي است با صداي بلند فرياد مي زند بطوريكه همه جن و انس صداي او را مي شنوند و مي گويد، اي دوستان من به سوي من آييد كه من همان كسي هستم كه شما را خلق كردم منم آن پروردگار شما و بر همه امور قادر و توانا هستم و همين امر باعث مي شود گروهي در شك و ترديد گرفتار شوند (بحارالانوار ج13 / ص483).
گفته شده اكثر پيروان دجال از طايفه يهود و زنان و اعراب تشكيل مي شود (بحارالانوار ج13 / ص485).
شيعه معتقد است كه دجال يك شخصيت حقيقي و يهودي مي باشد كه پيروان او ناصبي هستند.
اهل سنت مي گويد دجال آمده است و اكنون در مصر زندگي مي كند و اسمش (عبدا...ابن ساعد) مي باشد.
در بحارالانوار آمده كه در شهر شام بالاي تلي بنام تل افيق در حالي  كه سه ساعت از روز جمعه گذشته دجال به دست كسي كه مسيح بن مريم پشت سرش نماز مي گذارد كشته مي شود و در روايتي ديگر اين است كه دجال در كوه دخان به دست حضرت عيسي(ع) كشته مي شود (بحارالانوار ج13 / ص481،482).

برخي مفسرين بر اين عقيده اند كه دجال يك شخصيت معين نبوده بلكه يك جريان فرهنگي- اقتصادي- سياسي ضد توحيد و دين مي باشد كه تمدن غرب بابدست آوردن فن آوري صنعتي و پيشرفت در زمينه هاي فيزيك فضايي و بيوشيمي و شاخه هاي ديگر علم، اذهان سطحي نگر وساده انديش بشر را مسحور و مرعوب خود ساخته و بر شدت آن مي افزايد.
غرب با استفاده از رسانه ها و شبكه هاي عظيم (صوتي - تصويري - مطبوعاتي) شروع به ترويج فساد با پخش موسيقي هاي شيطاني از شيطان پرستهايي كه اكنون درآمريكا و ديگر نقاط جهان زندگي مي كنند و با نشان دادن اين موضوع كه مسلمانان انسانهايي هستند كه عاشق خونريزي و تروريسم هستند و غيره خود را منجي و نجات دهنده بشر معرفي مي كنند و با تزريق اينگونه افكار به تمامي جوامع بشري ظهور دجال را اثبات كرده اند.

 

 

 

 

 


اما در مورد زمان خروج دجال، علي(ع) فرموده اند: دجال زماني خروج مي كند كه اتفاقات زير رخ دهد (بحارالانوار ج52/ ص193).

 

 

 

 

مردم نماز را ترك كنند. امانتها ضايع مي گردد. دروغ گفتن حلال مي گردد. ربا يكي از كارهاي عادي و معمولي مردم مي گردد. رشوه خواري. ساختن ساختمانهاي محكم. فروختن دين به دنيا. كم عقلان برسركار مي آيند. زنان در كارهاي سياسي اجتماعي مورد مشورت قرار مي گيرند. قطع صله ارحام مي كنند و ازخويشاوندان فاصله مي گيرند. دركارهاي زندگي ازهوي و هوس پيروي مي كنند. در كشتار و خونريزي بي باك و جسور مي گردند. بردباري و حلم را به حساب ضعف و ناتواني مي گذارند. ظلم و زورگويي را مايه فخرخود قرار مي دهند. حاكمان آن زمان فاسقان و گنهكاران اند. وزيران دولتها از ستمكارانند. خيانتكاران زياد مي شوند. قاريان قرآن افراد فاسق اند. شهادت دادن به زور صورت مي گيرد. گناه علني شده و حيا ازميان مردم برداشته مي شود. بهتان زدن درميان مردم رايج مي گردد. سركشي و طغيان علني مي گردد. قرآن را با چاپهاي زرين و جلدهاي زركوب در اختيار مردم قرار مي دهند. نسبت به مسجد فقط به زيبايي آن مي انديشند و به آن مي پردازند. مناره هاي مساجد را مرتفع مي كنند. كافران، انسانهاي دور از خدا و افراد شرور در جامعه محترم مي شوند. مردم در راه باطل كوشش مي كنند. مردم در پي هواهاي نفساني به دنبال راه هاي تازه مي گردند. پيمان شكني رايج مي گردد. زنان همراه مردان از روي حرص و طمع در تجارت شركت مي كنند. صداي افراد فاسق مورد قبول مردم واقع مي گردد. اراذل قوم برآن گروه رئيس مي گردند. مردم از افراد شرور و بدكاران مي ترسند. دروغگويان پيوسته در مجامع مورد تائيد قرار مي گيرند. خيانتكاران بعنوان امين مردم قرار مي گيرند. هنرپيشه هاي آوازه خوان تربيت مي شوند. مردم گذشتگان خود را مورد لعنت قرار مي دهند. زنها بر زينها سوار مي شوند. مردان به زنان و زنان به مردان شباهت مي رسانند. بدون آنكه از شخصي شهادت بخواهند شهادت مي دهد. احكام و علوم دين را تنها براي دنيا مي آموزند.

 


جمعه 24 آذر 1391
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

دجال کيست ؟

شيطان

يکي از علائم ظهور حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) که در برخي روايات از علائم حتمي شمرده شده ، خروج شخصي به نام «دجال» است . او يک طاغوت بسيار حيله گر است و عده بسياري را با خود همراه مي کند.

 

دجال در لغت:

دَجَل به معناي روكش نمودن يك شئ است كه باطن آن كم‌ارزش باشد ولي روي‌ آن را  زرق و برق داده يا طلاكاري كنند بنابراين وقتي دجال را براي كسي بكار مي‌برند يعني‌ آن شخص منافق، دروغگو و فريبنده است[1] البته معاني متعددي كه گاه به ده معنا مي‌رسد براي اين واژه ذكر شده است، كه به عنوان نمونه به يكي از آنها اشاره شد.

او چشم راست ندارد ، و چشم ديگرش در پيشاني اوست ، و مانند ستاره صبح مي درخشد، چيزي در چشم اوست که گويي آميخته به خون است. وي در يک قحطي سختي مي آيد .

 

پيشينة دجال:

تاريخچه دجال به قبل از اسلام برمي‌گردد در كتاب انجيل نام دجال نيز به ميان آمده است از آيات انجيل استفاده مي‌شود كه دجال به معناي دروغگو و گمراه كننده است و چنين استفاده مي‌شود كه داستان خروج دجال و زنده بودنش در آن زمان هم در بين نصاري شايع بوده و در انتظار خروجش بوده‌اند[2] در اسلام نيز سخن از دجال به ميان آمده است و رواياتي در اين موضوع از فريقين (سني وشيعه) وارد شده است، كه روايات اهل سنت در اين باب به مراتب بيشتر از رواياتي است كه در منابع شيعه موجود مي‌باشد و اكثر روايات شيعه نيز در اين موضوع برگرفته شده از منابع حديثي اهل سنت مي‌باشد.

 

حتمي بودن خروج او :

حضرت علي (عليه السلام) از پيامبر اکرم (ص) نقل مي کند که فرمود:«پيش از قيامت ده امر حتمي واقع مي شود ، که خروج سفياني و دجال از امور حتميه اي است که اتفاق مي افتد.

روايات اهل سنت در اين باب به مراتب بيشتر از رواياتي است كه در منابع شيعه موجود مي‌باشد و اكثر روايات شيعه نيز در اين موضوع برگرفته شده از منابع حديثي اهل سنت مي‌باشد

 

نام و نسب او :

عده اي گويند که نام دجال؛ صائد بن صيد يا ابن صياد است ،و برخي مخالف اين امر هستند در لغت دجال به معني کذاب (بسيار دروغ گو) است، و فعل آن را به معني «آب طلا و آب نقره دادن» دانسته اند. دجال را در زبان هاي انگليسي و فرانسه،«آنتي کريست» ناميده اند که به معني دشمن و ضد مسيح است.

 

خصوصيات فردي او :

حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) مي فرمايد: «او چشم راست ندارد ، و چشم ديگرش در پيشاني اوست ، و مانند ستاره صبح مي درخشد، چيزي در چشم اوست که گويي آميخته به خون است. وي در يک قحطي سختي مي آيد ، و بر الاغ سفيدي سوار است»

در صحيح مسلم در کلام رسول خدا (ص) دجال چنين توصيف شده است:«او مردي چاق، سرخ روي ، با موي سر مجعد و اعور (چپ چشم) است ،چشمش همچون دانه انگوري است که بر روي آب قرار گرفته باشد»

شيطان

عقيده او :

اميرالمؤمنين(عليه السلام) مي فرمايد:«او با صداي بلندي فرياد مي زند که بين مشرق و مغرب ، صدايش را جن و انس و شيطان مي شنوند (ممکن است اين عمل به وسيله رسانه هاي موجود از قبيل ماهواره ، اينترنت و شبکه هاي راديويي صورت بگيرد) و مي گويد: اي دوستان من! به سوي من آييد. من هستم کسي که آفريده است؟ پس استوار ساخته و مقرر کرده و هدايت نموده است. (و مردم را به شرک فرا مي خواند) و  مي گويد (انا ربکم الاعلي يعني: من پروردگار برتر شما هستم).
او مردي چاق، سرخ روي ، با موي سر مجعد و اعور (چپ چشم) است ،چشمش همچون دانه انگوري است که بر روي آب قرار گرفته باشد

 

مکان خروج :

اميرالمؤمنين (عليه السلام) مي فرمايند:«او از شهري(در آن سوي ماوراء النهرين) و قريه اي که معروف به «يهوديه» است بيرون مي آيد» و در روايات ديگر مكانهاي مختلفي برايش نقل شده است از جمله اصفهان، خراسان، سجستان

 

مرگ او :

رسول خدا (ص) مي فرمايند:«دجال در امت من بيرون مي شود در چهل روز ، پس خداوند عيسي بن مريم را مأمور مي کند، او را طلب مي کند و از بين مي برد. و حضرت علي (عليه السلام) ضمن يک خطبه طولاني فرمود:«مهدي (عليه السلام) با يارانش از مکه به بيت المقدس مي آيند، و در آن مکان بين آن حضرت با دجال و ارتش او، جنگ واقع مي شود، دجال و ارتش او مفتضحانه شکست مي خورند ، به طوري که از اول تا آخر آنها به هلاکت مي رسند و دنيا آباد مي شود و حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) عدالت و قسط را در جهان به پا مي دارد، و طبق روايتي آن حضرت، دجال را در کناسه کوفه به دار مي زند.

هر مؤمني که دجال را ببيند، آب دهان خود را بر روي او بيندازد و سوره مبارکه حمد را بخواند، تا سحر آن ملعون دفع شود و در او اثر نکند چون او ظاهر شود، عالم را پر از فتنه و آشوب نمايد

بعضي از علما چون شيخ صدوق(ره) با استناد به پاره اي از روايات از جمله روايت اميرالمومنين معتقدند که غرض و هدف الهي ، بر اين تعلق گرفته است که دجال زنده باشد و کسي نتواند او را بکشد.

مرحوم محدث قمي (رحمه الله) مي  گويد: در روايت ابو امامه است که رسول خدا (ص) فرمودند: «هر مؤمني که دجال را ببيند، آب دهان خود را بر روي او بيندازد و سوره مبارکه حمد را بخواند، تا سحر آن ملعون دفع شود و در او اثر نکند چون او ظاهر شود، عالم را پر از فتنه و آشوب نمايد، و ميان او و لشکر قائم (عليه السلام) جنگ واقع شود و بالاخره آن ملعون به دست مبارک حضرت حجت (عجل الله تعالي فرجه الشريف) يا به دست عيسي بن مريم (عليه السلام) کشته شود.

البته عقيده شيعه بر اين است که امام مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است که دجال را مي کشد نه حضرت عيسي(عليه السلام)

 

نتيجه گيري

باتوجه به خصوصياتي که ذکر شد و در بعضي موارد با هم اختلاف دارند، بعضي از جمله مرحوم صدر [*] معتقدند: همان گونه که از ريشه لغت دجال از يک سو و از منابع حديث از سوي ديگر استفاده مي شود، دجال منحصر به فرد معيني نيست ، بلکه عنواني است کلي براي افراد پر تزوير و حيله گر که براي کشيدن توده هاي مردم به دنبال خود از هر وسيله اي استفاده مي کنند، اما حقيقت اين است که اين حرف وجاهت علمي ندارد و با فرمايشات معصومين (عليهم السلام) سازگار نيست، چنانکه در ابتداي کلام گذشت و پيامبر اکرم (ص) نيز فرموده اند:«هر پيامبري بعد از نوح قوم خود را از فتنه دجال بر حذر داشت و من نيز شما را بر حذر مي دارم، پس دجال آن بوده که از ابتداي تاريخ مردمان را از فتنه اي او بيم مي داده اند و چنانچه کسي اشکال کند ، که اخبار مربوط به دجال ، اخبار آحاد و خبر واحد بوده و خبر واحد از اعتبار کافي برخوردار نيست ، در پاسخ به او مي گوييم : اولا اخبار آحاد بر اساس آنچه در کتب اصولي آمده ، چنانچه ساير شرائط را داشته باشد ،  از اعتبار کافي بر خوردار است و در ثاني ، محتواي حديث دجال اگر از تواتر و فراواني لفظي برخوردار نباشد ، حتماً از تواتر در معنا برخوردار است و اين کافي است در صحت احاديث آن ، پس دجال از علائم قطعيه اي است که حتماً رخ خواهد داد، ولي برخي از تعريفات و توصيفاتي كه درباره‌اش در برخي کتابها شده است مدرك قابل اعتمادي ندارد. و اين قضيه بدون ترديد با افسانه‌هايي آميخته شده است كه صورت حقيقي خود را از دست داده است.

در عين حال پاره اي از دانشمندان از جمله ؛ مرحوم علامه سيد محمد صدر در جلد سوم موسوعة ارزشمند الامام المهدي با عنوان «تاريخ الغيبة الكبري» بحث مفصلي را به بررسي دجال اختصاص داده است ايشان معتقدند كه اخبار دجال مبتلا به دو اشكال جدي هستند. اول ضعف سندي دوم دلالت بر ايجاد معجزات مضلّه كه به لحاظ قوانين كلامي محال است. كه خداوند سبحان قدرت خرق عادت و اظهار معجزه را به افراد گمراه و گمراه‌كننده واگذار نمايد.

و بعضي از محققين ديگر ريشة تعريفات و توصيفاتي كه در رابطه با دجال به ما رسيده است را به دو روايت برمي‌گردانند كه در كتاب بحارالانوار و كتب ديگر نقل شده است كه از ديدگاه علم رجال سند اين دو روايت ضعيف مي‌باشد و نمي‌شود به اين توصيفات اعتماد نمود.[3]

به قول بعضي از محققين بزگوار[4] روايات را اگر حمل بر معناي رمزي كنيم از كنار گذاشتن آن روايت بهتر است، مخصوصاً روايات دجال كه بعضي از آنها به شخص حضرت رسول ـ صلي الله عليه و آله ـ مي‌رسد و متعين است كه بگوييم رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ به يك سلسه معاني حقيقي گسترده اجتماعي با اين عبارت اشاره فرموده ‌اند.  . 

در مجموع مي‌توان بيان نمود كه دو ديدگاه راجع به دجال وجود دارد.

1 . دجال شخصي: كه در برخي روايات توصيفاتي براي او ذكر شده است مانند دجال مردي چاق،‌سرخ ‌رو، موي سر مجعّد، چشم راست او اعور، چشم او مانند دانه انگوري است كه بر روي آب قرار دارد ، که بيان شد .[5]

و در روايت ديگر آمده است در زمان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ دجال موجود بوده است و نامش عبدالله يا صائد بن صيد است. پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و اصحابش به قصد ديدار او به خانه‌اش رفتند او مدعي خدائي بود عمر خواست او را به قتل برساند ولي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ مانع شدند.[6]

قابل توجه است كه محمد ابن يوسف گنجي در كتاب البيان صفحه صد و هشت در اين مطلب ترديد كرده روايتي را نقل مي‌كند كه فرزند صائد، دجال بودن خود را انكار مي‌كند، اشاره مي‌نمايد به روايتي كه مسلم از قول او نقل كرده است كه مي‌گويد: پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: دجال فرزند ندارد و من دارم و همچنين پيامبر فرمود دجال وارد بر مكه و مدينه نمي‌شود ولي من در مدينه به دنيا آمدم و اكنون مي‌خواهم به مكه بروم.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] . نگرش بر اخبار و علائم ظهور حضرت مهدي، علي اكبر عارف، چاپ شريعت، ص 181.

[2] . دادگستر جهان، ابراهيم اميني. ص 224، چاپ 78.

[3] . دادگستر جهان، ابراهيم اميني، ص 225، چاپ 78.

[4] . تاريخ غيبت كبري، سيد محمد صدر، ترجمة افتخارزاده، ص 643.

[5] . صحيح مسلم، ج 9، باب 1094، ح 1947.

[6] . بحارالانوار، محمدباقر مجلسي، ج 52، ص 193، چاپ اسلامي.

[7] . نشانه‌هاي يار و چكامة انتظار، مهدي عليزاده، ص 67، به نقل از موسوعة امام مهدي، سيد محمد صدر.

[8] . اثبات الهداة، شيخ حرعاملي، ج 7، ص 405و مختصر بصائر الدرجات، ص 202 و الغيبه طوسي، ص 426 و خصال شيخ صدوق، ج 2، ص 431.

[9] غيبة نعماني،‌ص 245.

[*] علامه سيدمحمد صدر در اين باره مي‌گويد: مفهوم دجال سمبل پيچيده‌ترين و خطرناك‌ترين دشمن اسلام و خداست و اين در واقع توصيف نمودن و جهان‌بيني ماترياليستي غرب است[7] و عده‌اي ديگر از بزرگان نيز دجال را نماد و سمبل مي‌دانند و اين نكته را نيز بايد توجه داشت جدا از اينكه روايات دجال قابل اعتماد هستند يا خير و اينكه شيعه هم مانند اهل سنت مسأله دجال را قبول دارند يا نه و با چشم‌پوشي از اينكه دجال شخصي است يا نوعي يك نظرية ديگري نيز دربارة دجال وجود دارد و آن اينكه دجال را بعضي جزء اشراط الساعه و علائم قيامت شمرده‌اند اگر اين احتمال پذيرفته شود پرونده بحث دجال در باب علائم ظهور بسته خواهد شد خصوصاً كه بعضي روايات اين برداشت را تأييد مي‌نمايند از جمله روايتي از پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ كه ده نشانه قبل از وقوع قيامت را شمارش مي‌فرمايند از جمله خروج دجال كه در منابع مختلف و معتبر اين رايت نقل شده است.

 



نوشته شده توسط گل یاس در جمعه 24 آذر 1391


خورشید

ناوک مژگانم ،در هم شکست...

حَرَص کرد بغض چشمانم را....

آشوبی که در قلبم،هویدا شد...

تنم چون بیدی مجنون ،از تندی این مصیبت لرزید...

شادی ،کناره گرفت،جادی داد بر همه!!

همه ام را غم ربود...

تنهایی ،آوار تلخ فراق وجدایی....

به آسمان نگریستم،ابری تر از هوای بغض چشمان بارانیم شده....

هم همه ای برپاست،بین جمادات ، جن وانس...

هم همه ای برپاست در اوج ملکوت قلبهای عالمیان....

می پرسم چه می گذرد بر حال عالم؟؟؟

منادی ندا می دهد:عزای اشرف اولاد آدم است...

وای برمن ووای بر ما،کاش بودیم ،کاش...

تا اینچنین نمیشد ،باغ نگارستان گلشن رسول...

اینک درک می کنم آشوب درونم را....

از غم می خواهم ببارد،بر {بلندترین نقطه ی عرفانم}...

تا شاید برسم به درک عمق این فاجعه ی عظیم...

به همانجاکه اولین نقطه ی شروع،درد آبستن زمین وآسمان ست...

و آنجا نی نوا (نینوا)ست،جایگاه طلوع طلایی خورشید...

تا انتها جاودانه باشی کربلا(کربُبلا)...شام غریبان5/9/91



نوشته شده توسط گل یاس در دو شنبه 6 آذر 1391


جنگ نرم

ترور
 :ترور شخصیتها طراحی کودتاها . تحریک گروهای تجزیه طلب. جنگ تحمیلی . تحریمهای گسترده و.... برای مهار و برندازی نظام جمهوری اسلامی ایران زده است .
اما در جنگ سخت به دلیل رسوخ و تثبیت مولفهای اسلامی. فرهنگ ولایت مداری .مقاومت . ایثاروشهادت
و مجاهدت ... در فرهنگ عمومی مردم ایران . هیچ یک از این  اقادامات منتهی بتحقق نشد(مارکپالمر) یکی
ازراهبرشناسان معروف امریکایی به عنوان یکی از نواوران سیاست خارجی ایالات متحده میتوان نام برد
اودر استدلال خود به صراحت با ایده تهاجم نظامی علیه ایران مخالفت کرده واعلام نموده (( ایران به لحاظ وسعت سر زمینی–کمیت نیروی جمعیت- کیفیت نیروی انسانی امکانات نظامی  منا بع طبیعی سرشارموقعیت جغرافیایی ممتاز در منطقه خاور میانه و هاتلند (قلب) نظام بین الملل به قدرتی کم نظیر تبدیل شده است. کــه دیگر با یورش نظامی و جنگ سخت ان را سرنگون کرد  بلکه نیاز بسازکارهای جنگ نرم تهاجم  
فرهنگی و استفاده از سه روش  رهنامه – نبرد رسانهای و ساماندهی و پشتیبانی از نا فرمانی مدنی است ))                                                                              
بعد از پا یان جنگ تحمیلی دشمنان انقلاب از خلا ایجاد شده  برای گسترش روز افزون  ماهواره ها  بی بند وباری وانحطاط کشیده شدن برخی از جوانان  رواج مشروبات الکلی ایجاد گروههای غربی مانند هوی متال ها  رپها وشیطان پرستها  تمایل  به مد گرایی و... حد اکثر استفاده را بردند که همه اینها نشان ازهدفمند بودن این تهاجم از طرف دشمن دانست . این بار دشمن با استفاده از روشهای نرم افزاری فکری و تبلیغی برخلاف گذشته قلب جامعه . جوانان را هدف گرفته جامعه شناسان معتقدند پایه های هر جامعه ریشه  درارزشها ونظام عقیدتی ان دارد .وبرای تضعیف ان جامعه کا فیست تا فرهنگ انرا تضعیف کرد با اینکارافراد جامعه از خود بیگانه می شوند دشمن برای هجمه فرهنگی نیاز به ابزارو وسایل کارامد تر دارد  تا بوسیله ی انها  گلوله های زهراگین  فرهنگی خود را ازماهواره  گرفته  تا اینترنت – رادیو– توزیع کتابهای ضد فرهنگی و دگراندیشی برای براندازی نظامهای مخا لف و تضعیف انها بکار ببرد .
در تهاجم فرهنگی مهاجمان اغلب خصوصیات خوب و پسندیده را به سایر کشور ها و ملتها صادر نمیکنند بلکه
با ایجاد غفلت در انها از طریق دورشدن ازفرهنگ وهویت وارق ملی وبومی زمینه غارت و چپاول منابع این کشورهدف را فراهم می اورند   

اولین و مهمترین عرصه تهاجم فرهنگی دین و اعتقادات مذهبی است  دشمن در این جبهه به سراغ ایمانها–
معر فتها– عزم ها – پایه ها وارکان اساسی یک نظام میاید اهسته وبی سرو صدا اینهارا منهدم میکند ونقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل میکندو در این کار تجربه زیادی هم دارند
دومین رکن مورد نظر دشمن خانواده است  تعهد به نظام خانواده از صفات بر جسته ما مسلما نان است. ارزش گذاری و تقدس امیز به مقام مادروزن درخانواده ایرانی قد متی باستانی دارد و بعد از ظهوراسلام نیز
این ارزش ها هرچه بیشتر تقویت شده است نبی مکرم اسـلام وایمه هدی علیهم اتسلام نیزبراصـالت خــانواده وحفظ وحراست وحرمت ان تاکید ورزیده اند.چراکه تولیدوتربیت نسل سالم متقی وبا نشاط درگرو پایبندی به پاکـدامنی و حفظ حدود روابط  زناشویی درحریم خانواد هاست و اگربه دلیلی این حدود مخدوش شود جامـعه از تولید نسل دین مدارناتوان خواهد بود ودقیقا بهمین دلیل غرب بیشترازهرجایی خانواده موردهدف قرارمی دهد. بتازه گی غرب با براه انداختن جنبش های به اصطلاح فمینیستی و با اشعار احقاق حقوق زنان به مبارزه علیه خانواده  می پردازد . غافل از اینکه بیشترین اجحاف  بحقوق زنان در خود غرب صورت می گیرد .امار  
تجارت جنسی و برده داری نوین زنان اعمال خشونت های ضد بشری علیه زنان اغلب در کشور های اروپایی و امریکایی شرم اور است .
در حالیکه در نظام اسلامی  زن کالای قابل فروش نیست . بلکه گوهری ارزشمند بوده وباید ان را درصدف به

دور از چشم ونیت های پلید نگاه داشت. او در قامت مادر محور جامعه ، در واقع مدیر و مدبر اصلی تربیت بشر بشمار می رورد . ارزشی  که این عنصر مقدس در جامعه  اسلا می دارد با حدیث معرف نبوی میتوان بازگو کرد :  (( بهشت زیر پای مادران است )) .
ساخت انواع  فیلم های سینمایی مستعجن ضد اخلاقی ، راه اندازی شبکه های ماهواره ای ،تبلیغ اباحه گری
تغییردربینش دینی مردم ،رواج خرافه گرایی مدرن ونمادهای ان در قالب عرفانهای کاذب و شیطان پرستی
،گسترش رفاه طلبی و روحیه اشرافی ،خود باختگی فرهنگی ،عرصه فعالت واهداف تهاجم فرهنگیست و با
تمام توان بدنبال انهدام ان میباشد .

شبکه های ماهواره ای
ازمهمترین ابزارهای تهاجم فرهنگی شبکه ماهوارهای است . پس ازجنگ تحمیلی عرصه مصارف فرهنگی تشدید و برخی ناهنجاریها ارزشی و فرهنگی کمک کرد تا با ورود قاچاق انواع تجهیزات ماهوارهای ، حجم
دریافت این کانال ها بسرعت افزایش یابد. درفضای ایران بیش از 20000شبکه تلوزیونی قابل دریافت است که2000شبکه رادنبال میکنند وسایر شبکه ها بدلیل گوناگون ازجمله عم جذابیت ،بیگانگی زبان و .... مورد
توجه نیستند .

شبکه فارسی وان
محتوای اصلی واساسی  برنامه ان خیانت درخانواده است هم زن به مرد هم مرد به زن خود خیانت می کنند و
فرزندان ،حرام زاده در بسیاری موارد درصورت اقتضای  سنی خود اسیرروابط  نامشروع  خارج از  نظام
خانواده هستند وجالب اینکه افراد به این مسیله کمترین واکنشی نشان نمیدهند واین خیانت را قبح زدایی مکنند
و طبیعی مپندارنندراستی چرا( فارسی وان) برای مخاطب ایرانی اینگونه فیلمهارا نشان مید هد ؟... ایا قصدش شکستن حرمت نظام خانواده نیست ؟...  جالب بدانید صاحب این شبکه یک صهیونیست مقیم استرالیا و شیطان
رسانه ای دنیاست  .مد یرشبکه ( سعد محسنی) یک بهایی است ورابطه تنگا تنگ با صهیونستها دارد .

شبکه من وتو :
شبکه تازه ظهور کرده انگلیسی بعد از فارسی وان کار ان پخش برنامه های سیاسی دورغ و ضد مذهبی یا ضد شیعی برای ایرانیها با پوششی از نفاق و شکاف بین اقوام مختلف در ایران میباشد .  شبکه (منو تو) که
گرداننده ان یک خواننده زن است برای تغییر گروه های مرجع به سمت  خواننده ها  و... تحمیل مفاهیم نرم خاص از قبیل (اب) و (شراب) و(بهایی) و( مسلمان) اهداف خود را القا میکند. ترویج اباخه گری ولامذهبی  دین زدایی و پروژه اندولسی کردن ایران از مهمترین اهداف این شبکه است وبا فعالیت این شبکه،ذایقه مخا-
طبان ایرانی از(( فارسی وان) به برنامه های این شبکه تغییر کرده است

پرسپولیس         انیمیشن پرسپولیس بر اساس طرحی از مرجان ساتری است که با اعتبارشش ملیون یورودر سه سال تولید شده این فیلم با قاطعیت به سیاه نمایی جامعه ایرانی بگونه ای فنی وحر فه ای می پردازد.در قسمتی از فیلم کودک،
شعارهایی مثل ((شهدا در قلب ما هستند )) و((حجاب ازادی زن است)) را به باد تمسخر می گیرد. واز مردم مذهبی  تصویری به عنوان افراد منفعل بدبخت فلا کتزده ارایه میدهد .

موسیقی ضد فرهنگی ((زیر زمینی))
این نوع موسیقی با توجه به منشا شکل گیری عنا صر فعا ل دران قصد اسیب به جامعه در ابعاد وسیع را دارند بالطبع سلامت جسم و روان قشر جوان ، تامین کننده سلامت اجتماع است  اما کار گزاران این تشکیلات  سعی میکنند موسیقی غیر مجاز وزیر زمینی را به دلیل غیر مجازو عدم دریافت مجوز از مراجع  ذی صلاح در شرایطی غیر قانونی غیراخلاقی تهیه و تدوین وبعنوان یک محصول ضد ارزشی وضد فرهنگی به جامعه هدف عرضه میشود . دراین مو سیقی ها  مفاهیمی تبلیغ میشود عبارتند از :
1سبک زندگی امریکایی
2گرایش مفرط به بی عفتی وروابط جنسی نا مشروع
3تبلیغ انواع مواد مخدر به سیگار
4بی توجهی به نظام خانواده و بی حرمتی به والدین
5 تبلیغ انواع مد ،پو شش غیر متعارف وارایش بسک گروه های غربی
6 انزوا طلبی در روابط فردی وا جتماعی

ورود شیطان پرستی جدید به ایران

نوع جدید شیطان پرستی طی یک دوره زمانی 10 ساله با چند وقفه به ایران وارد شد چند گروه عامل و حامل این فرقه به ایران بوده اند.
مهمترین عامل رواج یافتن میل جوانان به استفاده ازموسقی متالیکا وساز گیتار بوده است. طی 10 سال گذشته موسیقی متالیکا بصورت زیرزمینی غیرمجاز وارد کشورشده ودر چارچوب ان مفاهیم نحله انحرافی دراختیار  جوانان قرار داده است .وعامل دوم  تامل برانگیز وبسیار ناشیانه  وزارت ارشاد اسلامی دولت و اصلاحات در صدور مجوز برای گروه ها ، البوم ها ،کتاب های اشعار موسیقی متالیکا نقش اساسی درجلب توجه عموم مخاطبان جوان به این نحله انحرافی فراهم اورد .

وضعیت فعلی شیطان پرستی در ایران
تحریک شبکه جهانی انترنت  2- ترویج نمادها ،(بصورت فروش زیورالات نقرهای ،فروشگا های پوشاک جوانان و بانوان  بخصوص در تهران وظیفه ترویج این فرقه را عهده دار هستند 3- ترویج متالیکا در گروه ((رامان)) وبابک خواجه پور ،ژانو باغومیان ، لویک یومیان و کاران اراکیان اداره میشود .4- خرافه گرایی

خرافه گرایی سنتی ، مصادیق و شیوه ها
1-ادعای ارتباط با عوالم غیب
2ادعای نبوت وپیامبری و ارتباط با معصومین (ع)
3-ادعای مهدویت و ارتباط با امام زمان (ع)
4-ارتباط با جن و وهمزاد انسان
5- ادعای اگاهی از مرگ انسانهاو اشراف بر علم لد نی
6- انرژی درمانی و ادعای زنده کردن مردگان
ساده ترین شکل ظهور خرافه پرستی در رفتار ها و حر کت ها ی فردی جهت سوء استفاده از احساسات مذهبی افراد ساده لوح کم سواد به ویژه قشر زنان مشاهده می گردد که با انگیزه های کلاهبر داری مالی و سوء استفاده های اخلا قی تحریک دیگران و مشکلات روحی وروانی صورت میگیرد .





 
                                          

 



نوشته شده توسط گل یاس در دو شنبه 1 آبان 1391


غیرتی که باید داشتیم

از آغاز  تجاوزاخیر رژیم یهودی تا امروز (دوشنبه 5/1/2008 برابر با 16 دی ماه 87) 14 مسجد توسط این رژیم ویران گردیده است. تعدادی از این مساجد در زیر نام برده شده است:

۱- مسجد عماد عقل واقع در اردوگاه جبالیا. در بمباران این مسجد، خانه ی کنار آن نیز نابود شد که در اثر آن 5 کودک از خانواده ی بعلوشه جان خود را از دست دادند.

۲- مسجد حضرت ابوبکر صدیق واقع در بیت حانون.

۳- مسجد عمربن عبدالعزیز واقع در جنوب نوار غزه.

۴- مسجد خلفای راشدین (رضی الله عنهم) واقع در جنوب غزه.

۵- مسجد ابرار واقع در بنی سهیلا در جنوب شرق غزه.

6- مسجد حضرت بلال بن رباح در رفح واقع در جنوب غزه.

۷- مسجد قسام واقع در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه.

۸- مسجد ابراهیم مقادمه در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه. برای انهدام این مسجد، رژیم صهیونیستی از یک بمب نیم تنی استفاده کرد. این حمله در هنگام نماز مغرب انجام شد و در اثر آن 16 نمازگزار کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

۹- مسجد نصر واقع در جنوب نوار غزه. ساخت این مسجد به سال 736 برمی گردد. این مسجد بر زمینی بنا شده بود که در آن مسلمانان توانسته بودند در نبردی علیه نیروهای اروپایی به پیروزی برسند.

اما...

همه ی آن چیزی که قصد داشتم بگویم این است:

رسانه های اسرائیلی سکوت جهان اسلام و عرب را در برابر این قضیه، زشت و ننگین ارزیابی کردند! کانال 2 اسرائیل چنین می گوید: ارتش اسرائیل در برابر انهدام مساجد، انتظار عکس العمل شدیدی از سوی جهان اسلام و عرب، داشت اما با چنین چیزی روبرو نشد!

منبع خبرها:الإسلام الیوم islamtoday.net

با این وجود باید اشتهای رژیم اشغالگر برای جنایت بیشتر شده باشد.



نوشته شده توسط گل یاس در چهار شنبه 16 آذر 1390


دکتر نزار ریان. شهامتی که ثابت شد
انسان تا وقتی در محیط محدود خود زندگی می کند خیلی چیزها را باور نخواهد کرد. وجود انسانهایی که به چیزهایی دیگر به جز هم و غم روزمره فکر می کنند. انسانهایی که حتی مرگ را به مسخره می گیرند. دکتر نزار ریان لیسانس خود در رشته ی حدیث نبوی را از دانشگاه امام محمد بن سعود ریاض دریافت کرده بود. وی توانست فوق لیسانس را از دانشکده ی شریعت در اردن و دکترای رشته ی حدیث نبوی شریف را از دانشگاه قرآن کریم سودان دریافت کند. او در دانشگاه اسلامی غزه به عنوان استاد رشته ی حدیث نبوی مشغول بود. او توانست فعالیت آکادمیک و سیاسی را با هم انجام دهد. نکته مهم در شخصیت دکتر نزار ریان شجاعتی بود که گاه تا حد تهور می رسید. تهدیدی که علیه او وجود داشت همیشه جدی بود اما

ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط گل یاس در چهار شنبه 16 آذر 1390


:: //////
:: یاحسین مظلوم...
:: چادر من...
:: غنچه حیا:حجاب...
:: یادگاری!
:: شماره.""
:: جماعتی که........!!!!!!!
:: اندکی فکرکن .درست رفتارکن....
:: سی دی زندگی
:: عمل پاک سازی...
:: امام رضا
:: یه دونه ی زیبا
:: نگاه
:: شرمنده ایم آقا
:: پیام تبریک
:: اقتدار ملت ایران...هم غزه ،هم لبنان ،هم ایران ،جانهافدای اسلام

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد





به وبلاگ من خوش آمدید انسان صبور به مقصدش می رسدوبه آرزویش دست می یابد... امام علی (ع)




:: 7 دی 1393
:: 4 آبان 1393
:: 7 مهر 1393
:: 7 شهريور 1393
:: 3 شهريور 1393
:: 1 شهريور 1393
:: 7 مرداد 1393
:: 6 مرداد 1393
:: 5 مرداد 1393
:: 3 مرداد 1393
:: 2 مرداد 1393
:: 1 مرداد 1393
:: 1 تير 1393
:: 6 خرداد 1393
:: 4 خرداد 1393
:: 7 ارديبهشت 1393
:: 6 ارديبهشت 1393
:: 5 ارديبهشت 1393
:: 4 ارديبهشت 1393
:: 3 ارديبهشت 1393
:: 1 ارديبهشت 1393
:: 7 فروردين 1393
:: 3 فروردين 1393
:: 2 اسفند 1392
:: 7 دی 1392
:: 6 بهمن 1391
:: 5 آذر 1391
:: 1 آذر 1391
:: 2 آبان 1391
:: 1 آبان 1391
:: 6 آذر 1390

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by afarineshha
Design By : wWw.Theme-Designer.Com